Wyłudzenia danych

Oszustwo "na dopłatę do rachunku za prąd, gaz"

Uwaga na fałszywe SMS-y wzywające do zapłaty!

Oszuści wysyłają wiadomości o konieczności dopłaty do rachunku za prąd - chcąc w ten sposób wyłudzić dane do logowania do bankowości online.

Oszuści, na fałszywych stronach, masowo próbują wyłudzić:

  • numery telefonów,
  • dane do logowania,
  • kody BLIK,
  • dane kart płatniczych. 

Uważaj, możesz stracić pieniądze!

Oszuści wysyłają wiadomości podszywając się pod jednego z największych dostawców energii w Polsce. Nadawca wiadomości wysyła fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. Dołączony jest do nich link, a treść skłania, aby go kliknąć. Wówczas - bez naszej wiedzy i zgody - może zostać zainstalowane na naszym telefonie złośliwe oprogramowanie. W konsekwencji, oszuści mogą dostać się do naszych kont bankowych.

"Uwaga na fałszywe SMS-y wzywające do zapłaty! Nadawca wiadomości podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link do strony, na której można dokonać wpłaty. Prosimy o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie strony podanej w wiadomości. Jej otwarcie może skutkować zainstalowaniem złośliwego oprogramowania na urządzeniu" – czytamy w komunikacie na stronie internetowej PGE.

Treść fałszywej wiadomości wysyłanej przez oszustów jest krótka. W jej treści znajduje się informacja o nieuregulowanej płatności za prąd oraz link do strony, za pomocą której rzekomo można zapłacić. Z reguły kwota jest niewielka - może wynosić nawet kilka złotych. W ten sposób oszuści chcą uśpić czujność swojej potencjalnej ofiary oraz zachęcić do natychmiastowej zapłaty.

PAMIĘTAJ! 
  1. Zastanów się, zanim klikniesz lub odpowiesz.
  2. Chroń swoje hasła.
  3. Chroń swój sprzęt i swoje informacje.
  4. Zachowaj dyskrecję w sieci i publicznie.
  5. Jeśli coś podejrzewasz — zgłoś to!