Skip to main content

Tarcza PFR 2.0

Tarcza PFR 2.0

    Dodatkowy termin dla MŚP rozliczających Tarczę Finansową 2.0

    15 stycznia br. minął termin rozliczenia subwencji finansowej dla małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. W toku weryfikacji złożonych do tej pory formularzy okazało się, że niektóre firmy popełniły w nich błędy, np. załączając niepoprawne pliki JPK albo nie załączając ich wcale. W związku z tym PFR, w porozumieniu z bankami, wyznaczył dodatkowy termin na składanie korekt/wniosków w dniach 18-23 stycznia br. Umożliwi to korektę poprzez ponowne złożenie wniosku firmom, które popełniły błędy w rozliczeniu oraz ewentualnie złożenie wniosku firmom, które spóźniły się z rozliczeniem.

    Jeśli złożyłeś formularz oświadczenia, ale nie otrzymałeś potwierdzenia jego poprawności, sprawdź w dniach od 18 do 19 stycznia br. w swoim banku, w którym rozliczałeś subwencję finansową, czy wymagane są od Ciebie dodatkowe działania lub ponowne złożenie formularza. Jeśli okaże się, że popełniłeś błąd, będziesz mógł złożyć korektę.Po 23 stycznia br. jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia w tym zakresie będą niemożliwe dla MŚP, a brak rozliczenia lub niepoprawność złożonych plików JPK będzie wiązać się z koniecznością zwrotu całości otrzymanej subwencji.Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

    Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

    W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

    W trzecim etapie - w kwietniu 2022 r. - PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:

    • decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
    • decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo
    • decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.

    Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.Jak złożyć oświadczenie o rozliczeniu Tarczy 2.0.:Instrukcja składanie oświadczenia o rozliczeniu subwencji PFR Tarcza 2.0 -IBFInstrukcja składanie oświadczenia o rozliczeniu subwencji PFR Tarcza 2.0 -IBMikro, małe lub średnie firmy, które są klientami Banku Spółdzielczego w Andrespolu mogą składać wnioski w bankowości elektronicznej o subwencję
    w ramach programu Tarcza Finansowa PFR 2.0.Wnioski można składać od 15 stycznia od godz. 0:00:01 do 28 lutego 2021 r. w systemie bankowości elektronicznej  Banku Spółdzielczego w Andrespolu.Wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 kierowane jest do firm z 45 branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z epidemią koronawirusa.