Skip to main content
  • Bezpieczeństwo
  • Bezpieczeństwo

    Bezpieczeństwo

    Uważaj na oszustów

    Wykonywanie operacji finansowych za pośrednictwem internetu, wymaga zapewnienia maksymalnego poziomu ochrony. W tym celu Bank zaleca:

    • Regularne aktualizacje systemu operacyjnego oraz używanych aplikacji (w tym szczególnie przeglądarki internetowe) o wydawane przez producenta oprogramowania aktualizacje.
    • Posiadanie zainstalowanego oprogramowania antywirusowego aktualizowanego regularnie o nowe wersje oprogramowania oraz o definicje wirusów udostępniane przez producenta oprogramowania.
    • Regularne skanowanie komputera za pośrednictwem oprogramowania antywirusowego.
    • Posiadanie zainstalowanej i uruchomionej zapory bezpieczeństwa Firewall.
    • Sprawdzanie czy ustawienia przeglądarki internetowej są zgodne z zalecanymi przez Bank, a sama przeglądarka jest aktualizowana regularnie o nowe komponenty dostarczane przez producenta.
    • Zachowanie ostrożności podczas pobierania z internetu plików czy otwierania załączników do wiadomości e-mail, bez względu na źródło ich pochodzenia.

    Ważne:

    • Loguj się do systemu internetowego zawsze poprzez stronę wskazaną przez Bank
    • Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach
    • Nie przechowuj narzędzi do obsługi czy zabezpieczenia systemu w tym samym miejscu
    • Nie korzystaj z komputerów ogólnie dostępnych, np. w kawiarence internetowej
    • Kończąc pracę zawsze skorzystaj z polecenia [Wyloguj]
    • Bank nigdy i w żadnej formie nie będzie Cię prosił o podanie hasła (haseł) dostępu do systemu
    • Bank nie będzie do Ciebie wysyłał żadnych wiadomości poprzez email. Jedyny sposób wysyłania komunikatów do użytkowników to komunikaty widoczne w serwisie po zalogowaniu lub w opcji [Komunikaty)

    W związku z rosnącą liczbą zagrożeń dotyczących bankowości internetowej prosimy o podwyższoną czujność oraz o bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Przede wszystkim prosimy
    o zwracanie uwagi na niestandardowy wygląd lub działanie systemu objawiające się:

    • niezgodną z Państwa wolą zamianą danych w przelewach,
    • nieuzasadnionymi komunikatami SMS, w tym z prośbą o podanie kodu jednorazowego,
    • zapytaniem o numer telefonu,
    • pojawianiem się dodatkowych pól, w których należy wpisać hasła jednorazowe lub hasła z wiadomości SMS,
    • zmienionym adresem systemu lub niewłaściwym certyfikatem SSL (brak symbolu kłódki lub koloru zielonego w pasku adresu).

    Wystąpienie powyższych okoliczności powinno skutkować natychmiastowym przerwaniem działania i poinformowaniem Banku.

    Poradnik Związku Banków Polskich dotyczący Bezpieczeństwa internetowego znajduje się pod linkiem:

    http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

    https://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty?articleId=66987&p_id=18

    Znajdziesz nas też tutaj