Wykonywanie operacji finansowych za pośrednictwem internetu, wymaga zapewnienia maksymalnego poziomu ochrony. W tym celu Bank zaleca:
- Regularne aktualizacje systemu operacyjnego oraz używanych aplikacji (w tym szczególnie przeglądarki internetowe) o wydawane przez producenta oprogramowania aktualizacje.
- Posiadanie zainstalowanego oprogramowania antywirusowego aktualizowanego regularnie o nowe wersje oprogramowania oraz o definicje wirusów udostępniane przez producenta oprogramowania.
- Regularne skanowanie komputera za pośrednictwem oprogramowania antywirusowego.
- Posiadanie zainstalowanej i uruchomionej zapory bezpieczeństwa Firewall.
- Sprawdzanie czy ustawienia przeglądarki internetowej są zgodne z zalecanymi przez Bank, a sama przeglądarka jest aktualizowana regularnie o nowe komponenty dostarczane przez producenta.
- Zachowanie ostrożności podczas pobierania z internetu plików czy otwierania załączników do wiadomości e-mail, bez względu na źródło ich pochodzenia.
Ważne:
- Loguj się do systemu internetowego zawsze poprzez stronę wskazaną przez Bank
- Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie haseł i nazw użytkownika w formularzach
- Nie przechowuj narzędzi do obsługi czy zabezpieczenia systemu w tym samym miejscu
- Nie korzystaj z komputerów ogólnie dostępnych, np. w kawiarence internetowej
- Kończąc pracę zawsze skorzystaj z polecenia [Wyloguj]
- Bank nigdy i w żadnej formie nie będzie Cię prosił o podanie hasła (haseł) dostępu do systemu
- Bank nie będzie do Ciebie wysyłał żadnych wiadomości poprzez email. Jedyny sposób wysyłania komunikatów do użytkowników to komunikaty widoczne w serwisie po zalogowaniu lub w opcji [Komunikaty)
W związku z rosnącą liczbą zagrożeń dotyczących bankowości internetowej prosimy o podwyższoną czujność oraz o bezwzględne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Przede wszystkim prosimy
o zwracanie uwagi na niestandardowy wygląd lub działanie systemu objawiające się:
- niezgodną z Państwa wolą zamianą danych w przelewach,
- nieuzasadnionymi komunikatami SMS, w tym z prośbą o podanie kodu jednorazowego,
- zapytaniem o numer telefonu,
- pojawianiem się dodatkowych pól, w których należy wpisać hasła jednorazowe lub hasła z wiadomości SMS,
- zmienionym adresem systemu lub niewłaściwym certyfikatem SSL (brak symbolu kłódki lub koloru zielonego w pasku adresu).
Wystąpienie powyższych okoliczności powinno skutkować natychmiastowym przerwaniem działania i poinformowaniem Banku.
Poradnik Związku Banków Polskich dotyczący Bezpieczeństwa internetowego znajduje się pod linkiem:
http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
https://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty?articleId=66987&p_id=18