Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości – od 1 czerwca b.r. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony.
W jakich przypadkach będziemy weryfikowali Twój numer PESEL
- Przed zawarciem m.in. Umowy o:
- rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy (ROR) lub rachunek oszczędnościowy,
- kredyt gotówkowy,
- kredyt w rachunku ROR (limit),
- kredyt hipoteczny,
- kartę kredytową,
- udzielenie wsparcia/zawarcia Aneksu w ramach FWK.
Ponad to, zweryfikujemy Twój PESEL przy każdym zawieranym aneksie / umowie kredytowej zwiększającej zadłużenie Twojego kredytu.
- Przed realizacją każdej wypłaty gotówkowej w Oddziale Banku BPS jeśli suma wypłat z dnia dzisiejszego lub składana obecnie dyspozycja, spowodują przekroczenie limitu wypłat gotówkowych ponad ustawowy limit.
Wysokość limitu to kwota stanowiąca trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Jeśli spełnisz jednocześnie dwa warunki w dniu bieżącym, tj. przekroczysz limit wypłat i będziesz miał zastrzeżony numer PESEL nie zrealizujemy dyspozycji wypłaty gotówkowej w żadnym naszym Oddziale Banku.
Dodatkowo zablokujemy wypłaty gotówkowe we wszystkich naszych oddziałach, na kolejne 12 godzin, na wszystkich Twoich rachunkach.
PAMIĘTAJ
Jeśli Twój PESEL będzie zastrzeżony, nie będziemy mogli otworzyć nowych produktów czy zmienić istniejących umów.
PRZED ZAWARCIEM UMOWY COFNIJ ZASTRZEŻENIE
Możesz zastrzec oraz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:
- na stronie www.gov.pl,
- w aplikacji mObywatel,
- w urzędzie gminy.
Po wykonaniu czynności bankowych można ponownie zastrzec swój numer PESEL.